2018. október 31. 11:57 - OneMore

Kipróbáltuk a jógát...

...azon belül is egy váll és mellkasnyitó órán jártunk.
 
Tanítványaink közül is sokan jógáznak, mi is sokszor javasoljuk ezt a mozgásformát kiegészítésként az erőedzés mellé? Hogy miért? Mert a jóga OldSchool. Mert nyújt és mobilizál. Ez pedig nem elhanyagolandó terület. Főleg úgy, hogy szinte mindenki elspórolja az edzések végéről azt a pár perc nyújtást is. Mivel nem kenyerünk bort inni és vizet prédikálni, belevetettük magunkat a jógatermek sűrűjébe és kerestünk egy órát alkalmas helyen és időpontban. Nem ez volt a legkönnyebb része a történetnek.
picsart_10-13-07_32_30.png
Aki kezdőként próbált már alkalmas jóga órát keresni az tudja, hogy könnyen el lehet veszni a jógatípusok sűrűjében. Van ám mindenféle: hatha, flow, ashtanga, gerinc, bikram, hideg, meleg, kezdő, haladó. Még, ha utána is olvasol a lehetőségeknek, akkor sem könnyű a választás. Nekünk azért volt némi segítségünk.
Így esett a döntés végül egy a váll és mellkasnyitó óratípusra. Azt tudni kell, hogy életemben összesen egyszer voltam jógázni és akkor sem egyedül, a nagyobbik lányommal még a pocakban. És elaludtam jóga közben.
Na, valahogy ez jellemzi legjobban az én kapcsolatomat a jógával. Voltak fenntartásaim. A jóga lassú, a jóga unalmas, el fogok aludni rajta én, aki örök mozgásra lett teremtve, hogy fogok kibírni másfél (!) órát mindenféle ászanákban és csendben. Az utóbbi talán még nagyobb kihívásnak tűnt. A döntés megszületett, a megfelelő óra kiválasztatott, nem volt visszaút.
Belekezdtünk a másfél órás gyakorlásba. Az elején izegtem-mozogtam, nem találtam az egyensúlyt, állandó közlési kényszerem volt, de hát nem lehetett beszélni, akkor hogy figyelek a légzésre? El kellett telnie legalább fél órának, mire asszimilálódtam és végre csak arra figyeltem, amire tényleg kell. Légzés és ászanák. Végül olyan jól ment a befelé fordulás és az ellazulás, hogy az óra végi meditáció alatt, valószínűleg a zene hatására is, szinte éreztem az Univerzum energiáit. Mentálisan. Mentálisan is lelassított a jóga. Az agyam állandóan jár, gondolkodom, analizálok, elemzek, feldolgozok, új ötleteim vannak. A jóga végére ez megszűnt, nem tudok magamnak más olyan elfoglaltságot, ami erre képes. Ja, de , egyet még. :P
Így aztán többet kaptam a jógától, mint azt vártam. Alapvetően nincs gond a mobilitásommal, így ez a kis plusz nálam nem számottevő, viszont a mentális pihenés figyelemre méltó.
Mindenképpen javaslom, hogy aki csak teheti, építse be a hétköznapjaiba, már egy rövidke napüdvözlet reggel és este is képes ellazítani, kikapcsolni, segít elengedni a hétköznapi stresszt.
live.lift.be happy
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://one-more.blog.hu/api/trackback/id/tr3414300013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása