2017. október 09. 12:10 - OneMore

Egyperces

Imádok húzódzkodni. A kedvenc gyakorlataim egyike.  Misi a megmondhatója, milyen messziről indultunk. Emlékszem az első edzésre, amikor húzódzkodás volt a feladat. Én csak álltam bátortalanul és néztem a többieket.  Annyira elérhetetlennek tűnt, hogy nekem sikerüljön.

Aztán szépen, lassan, felépítve a gyakorlatot, eljutottunk a gumiszalagos kivitelezéstől az alsó fogásig (chin up) és már felső fogással (pull up) is megy.

Sokáig a húzódzkodás volt az a cél, amit el akartam érni. Nyilván mára ezt a célt nemcsak hogy elértem, de túl is léptem rajta, új célokat megfogalmazva: felső fogás fejlesztése, ami majd a muscle up-hoz vezet.

 

Galba Zsoltnál - Confidence and Power van egy kihívás: az egy perces húzódzkodás. 30 mp alatt kell feljutni a felső végpontra, áll a rúd felett és szintén 30 mp a negatív, ereszkedő szakasz. Semmi lendület nincs az egész gyakorlatban éppen a tempója miatt. Ez adja a nehézségét és a szépségét.

 

Nálunk minden edzésen van húzódzkodás. Misi kérlelhetetlenül kiosztja a 20-30 ismétlésszámokat. Ezt a feladatot most már 3-4 részletben szalag nélkül is megoldom, de az egy percet eddig még nem próbáltam ki.

Tudom, hogy vannak oldschooler csajok, akik már megcsinálták, úgyhogy nem várhattam tovább.

 

Az eleje bitang nehéz. Lassan felhúzni magad igazán bicepsz-, váll-, hátizompróbáló. Persze mentálisan sem egyszerű. A közepe már-már könnyed. A rúdon túl, a negatív szakasz pedig szinte pihenés a gyakorlat első feléhez képest.

 

Kihívás teljesítve! Ennyit tesz, ha rendszeresen végzünk egy gyakorlatot. De nem érem be ennyivel, mostantól a cél ugyanez: egy perc felső fogással. 

 

 

live. lift. be happy

 


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://one-more.blog.hu/api/trackback/id/tr3512930821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása