2018. január 29. 14:14 - OneMore

Január - a Nagy Gama macebell-protokoll

A január a hagyományos "beiglipattintás" jegyében telt az edzéseken.  Finom kis edzésprogramot kaptak az oldschoolerek: a Nagy Gama macebell-protokollt. Már a neve is gyönyörű. 

Nagy Gama egyébként indiai birkózó volt. Arról vált híressé többek között, hogy 50 éves pályafutását veretlenül fejezte be, mikor visszavonult. Életéről, edzéseiről legendák mesélnek.

Itt olvashatsz róla bővebben is: Confidence and Power – A nagy Gama

Három gyakorlatból áll egy kör:

  1. 20-20 macebell gyakorlat (360, 10-2, ásás, inga attól függően ki hol tart a tanulásban)
  2. 20 hindu guggolás (baithak)
  3. 20 hindu fekvőtámasz (dand)

nagy_gama.jpg

A hindu guggolás lényege, hogy lábujjhegyre érkezel a guggolás alsó pozíciójába, majd innen állsz fel. A légzés pedig pont fordítva történik a normál guggoláshoz képest (tehát lefelé menet fújod ki a levegőt és nem felállásnál). Ez talán a legkönnyebb a három gyakorlat közül.

januar3.jpg

A macebell gyakorlatok változatosságot adnak, variálhatod kedvedre őket, megtörik a monotonitást.

Számomra a legnehezebb a hindu fekvőtámasz volt. A gyakorlatnak van egy íve, ritmusa, de semmivel sem könnyebb mint a normál fekvőtámasz. Komolyan próbára teszi a váll- és mellizmokat, a tricepszet (A "dand" egyébként felkart jelent, úgyhogy ez a hatás nem is olyan meglepő).

januar.jpg

A hónap elején, a fokozatosságot figyelembe véve, 5-5 ismétléssel kezdtünk, 20 perc alatt ebből is jó pár kört össze lehetett szedni. A 10-10 ismétlés sem volt annyira megterhelő, viszont a 15-15-öt már megéreztem.

A körök között színesítésnek - és mert jól esett - tetszőleges fogással és ismétlésszámban végeztünk húzódzkodásokat.

Így jutottunk el a kihívást jelentő 20-20 ismétlésig. A 10 körre, maximum 40 perc állt rendelkezésünkre. Na, ez valóban kihívás. Az ötödik körig még vidámság, a hatodik kör már fáj, a hetedik kör után kiszámoltam, hogy még 60 hindu fekvőtámasz van előttem (csak az vigasztalt hogy mögöttem már 140 volt), a nyolcadik körnél pedig az éltetett, hogy már csak két kör van hátra. Ilyenkor jutnak olyan kérdések az eszembe, hogy vajon az angol fight szó milyen kapcsolatban van a magyar fájni ige múlt idejű alakjával? Tudom, tudom, bocsánat, nyelvész vagyok.

januar2.jpg

Ha belegondolunk, hogy ezekből a gyakorlatokból Nagy Gama 5000 ismétlést végzett edzésein, vagyis ha a 40 perces gyakorlatot veszem egy körnek, akkor 25x kellene végigcsinálni, hogy meglegyen az 5000 ismétlés. Elképesztően sok.

Visszatekintve, kell az a 20-20 ismétlés. Pont ez az a darabszám, ami kikapcsolja az agyat.  Nem gondolkodsz, nincsenek hétköznapi problémák, nincs idióta főnök, nincs hisztis barát/barátnő, gyerek, férj/feleség. Nincs más csak te és a flow. A macebell gyakorlat dinamikája szinte elringat, utána jólesik a hindu guggolás. Ilyenkor lehet pörgetni is a kört, hogy aztán a hindu fekvőtámaszban teljesedjen ki az élmény.

Stresszűző elfoglaltság.  Csak ajánlani tudom.

 

live. lift. be happy!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://one-more.blog.hu/api/trackback/id/tr6913600125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.