2018. január 22. 14:10 - OneMore

Cipő gondok

Ahogy már azt olyan sokszor tapasztaltuk az OldSchoollal kapcsolatban, a cipő esetében sem kell túlzásokba esni. Mondjuk ez tapasztalataim szerint inkább ránk, csajokra jellemző.

Mert milyen a jó cipő? Illik a ruhához! Ugye, Hölgyeim mindenki erre gondolt elsőre.  Az Urak pedig nagy valószínűséggel rávágták: kényelmes. Ők egészen biztosan közelebb állnak a megoldáshoz, de nekünk, nőknek nem ez az elsődleges szempont. Nem véletlenül van itthon pár, féltve őrzött csinos kis darab, de ez most nem lényeges. 

shoe.jpg

A legjobb és a legtermészetesebb mód mezítláb vagy zokniban lenni, járni és edzeni is akár. A legegészségesebb minél több időt  mezítláb tölteni.  Ez azért vet föl néhány problémát.  Egyrészt sok edzőteremben előírás a cipő viselése, másrészt valamivel csak kéne védeni a lábadat, ha már súlyokkal, bellekkel, tárcsákkal dolgozol. Húzódzkodásnál lényegtelen. 

Vagyis olyan cipőre van szükséged, ami védi a lábfejedet, védi a talpadat, de nem korlátozza a bokád mozgástartományát és lapos. Ez utóbbi sarkalatos kritérium.  Nem csak az edzőcipőkkel szemben kellene ezt az elvárást alkalmazni. Az egyik legnagyobb merénylet, amit a gerinc ellen, a tartásod és a járási mechanikád, bokád, vádlid ellen elkövettek az a magassarkú cipő feltalálása volt. Korábban is léteztek magasított cipők, de az klasszikus magas cipősarok a lovon való harc megkönnyítését szolgálta, egészen pontosan a harc közbeni lovon maradást. A sarok jól belekapaszkodott a kengyelbe. Éppen ezért, hacsak nem vagy 9. századi perzsa lovas katona, nincs szükséged a sarkakra.

persian_shoe_0.jpg

Kép: http://kavehfarrokh.com/clothing-and-attire/the-unexpected-origins-of-high-heel-shoes/

Magas sarkú cipő viselésekor megváltozik tested tömegközéppontja: előretolódik, ezáltal túlfeszített tartásba kényszeríti a gerinced. Hosszútávú hatása közé tartozik a megrövidült sarokszalagok és vádliizomzat. Észre sem veszed, csak akkor, amikor nem tudsz teljes tartományban guggolni.

highheel.jpg

Persze, tudom én, hogy milyen csajos tud lenni egy magassarkú cipő, de tartogasd megfelelő alkalmakra, lehetőleg minél kevesebb időt tölts el benne, a teremben pedig egyáltalán nincs rá szükség.

A jól párnázott edzőcipőket arra tervezték, hogy elnyeljék a lépéskor keletkező rezgéseket. Csakhogy, amennyiben a járásod helyes, nem lépsz túl hosszúakat, nem csapod a sarkad sem a földhöz. Tehát a feladat adott: el kell sajátítani a helyes állást, járást, futást és így már nincs is szükség extra párnázásra.

Természetesen minden sportnak megvan a maga saját, speciális lábbelije, amit az adott mozgásformára fejlesztettek ki. Nem vonom kétségbe, hogy ezek a cipők elősegíthetik a teljesítmény fokozását, főként az élsportban, de egy átlagembernek kérdéses, hogy valóban van-e rájuk szüksége.

Legközelebb, ha vásárolni mész, válassz egy lapos talprésszel kialakított, nem túlpárnázott és számodra kényelmes cipőt!  Az OldSchool edzéseken pedig egész egyszerűen csak dobd le, ha úgy kényelmesebb, senki sem fog megharagudni miatta.

ommaci.jpg

 

live.lift.be happy

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://one-more.blog.hu/api/trackback/id/tr713408875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.