2017. november 13. 14:32 - OneMore

Októberi házi feladat

Októberre volt egy kis házi feladatom is az edzések mellé.  Kész szerencse, hogy számolnom nem sokat kellett, akkor is csak az ismétléseket, különben nem tartott volna sokáig a lelkesedésem. Még élénken él bennem úgy látszik a házi feladat és a matek lecke kapcsolata.

A feladat lényege a hát- és vállizmok megdolgoztatása, erősítése volt. Négy egyszerű gyakorlatból állt a napi előírás. Nem igényel komoly eszközhátteret, így ha van otthon egy gumiszalagod, egy-két súlyzód, nyugodtan nekivághatsz. Hasznos lesz.

Nézzük melyik négy gyakorlatról is beszélünk:

  1. Gumiszalag széthúzás. Mellkas előtt kinyújtott karokkal húzd szét a gumikötelet, oldalsó irányba. A tempó lényeges, nem szétrántani kell, hanem húzni, majd lassan visszaengedni. Megint csak fontos, hogy ellenállással engedjük nyugalmi helyzetbe a szalagot, különben ránt egyet a vállunkon, ami nem túl szerencsés. Akár az irodában is tarthatsz egy szalagot, így pihenésképpen munka közben is átmozgathatod a hátadat.

 hf4.jpg

  1. Archoz húzás. Lehet szalaggal vagy akár valamilyen felfüggesztéses edzőeszközzel is -ha épp van otthon. Ennél a gyakorlatnál se siess. Én a gumis verziót itt jobban szerettem, a szabályos végrehajtás érdekében. Nagyon jó hatással van a hátizmokra, javítja a tartást, így egy hosszú, üléssel töltött nap után ez kimondottan áldásos gyakorlat.

 hf1.jpg

  1. Vállvonás súlyokkal. Egyszerű gyakorlat: fogj két súlyt (kézi súlyok vagy akár kettlebell is lehet) az sem baj, ha nem egyformák és miközben tartod magad mellett emeld fel a vállad.  Lassan, nem rángatva és legfőképp nem körözve a vállal.
  2. Haskerék vagy térdemelés függeszkedve. Váltva végeztem a gyakorlatokat, mikor mihez volt éppen kedvem. A függeszkedéses térdemelés komolyan igénybe veszi az egész törzset, próbálj csak 20-25 ismétlést végezni belőle szünet nélkül. Égni fog!

 

hf2.jpg

A végére jólesően bemelegszenek a váll- és  hátizmok. Ezt nem is bántam, tekintve, milyen hidegek voltak anno hónap elején, fűtés meg még sehol sem.

Novembertől új kihívás fut a  Confidence and Power jóvoltából. Statikus gyakorlatokat tartalmaz a stabilitás, mobilitás és törzserő fejlesztésének érdekében. Itt tudod megnézni, ha még nem kezdted volna el velünk: Erő a négyzeten kihívás. Csatlakozni még most is ér!

live.lift. be happy

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://one-more.blog.hu/api/trackback/id/tr5313087654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.