2017. október 23. 13:12 - OneMore

Miért az oldschool?

Az első blogpostban - A kezdet - említettem, hogy nagyon sok mozgásformát kipróbáltam már az évek során, az aktuális életszakaszomnak megfelelően.

Amikor még fiatal voltam – khm… tegnap – nem nagyon érdekelt, hogy milyen órára járok éppen, egy cél vezérelt a mozgás és hogy legalább egy barátnőm csatlakozzon hozzám. Végig jártuk a klasszikus zsírégető, alakformáló aerobic órákat.

ppic_9_decathlon_fttarena_aktiv_szinpad_10_30ig_0204.jpg

Később jöttek a gyerekek és nem igazán volt lehetőségem 1 méteres körzetnél nagyobb ívben elhagyni az otthonnak nevezett objektumot, így maradt minden aktuálisan fellelhető alternatív megoldás: főleg az otthoni edzés. Gyerekkel, gyerek nélkül, alvásidőben, főműsoridőben, mikor hogy alakult. Ahogy a szülés utáni babaháj kezdett szépen leolvadni, úgy lettek ezek a kis edzések egyre kevésbé kielégítők.

Felmerül a kérdés, miért éppen az OldSchool edzésforma lett a favorit? Mitől volt szerelem Misi OldSchool edzése első látásra vagy inkább első edzésre? A válasz nagyon egyszerű. A rendszer miatt. Azért, mert működik és nem csak ígér. Mert nem azt éreztem -mint korábban sokszor – hogy csak beestem egy órára. Ez itt a menü, tessék. Tetszik, nem tetszik, ezt eszed – ezt edzed – és pont. Van eleje és van vége minden edzésnek. Minden alkalommal átmozgatjuk a teljes testünket. Nincs csak láb vagy csak felsőtest nap. Minden izomcsoport dolgozik, szépen, ahogy a csillag megy az égen – mondaná a költő. Nem cél, hogy másnap ne tudj felkelni az ágyból, nem akkor jó, ha minél jobban fáj, főleg másnap. Meg harmadnap.  A terhelés folyamatos és egyénre szabott, holott mindenki ugyanazt a gyakorlatot, feladatot kapja.

img_6380.JPG

Szeretem, hogy sokféle eszközzel dolgozunk. Impulzív leányzó vagyok, nem lehet boldoggá tenni egyetlen kettlebellel, kell a változatosság. Mert a változatosság gyönyörködtet és gyönyörködni jó. Az OldSchool edzéseken ráadásul olyan finomságokat is ki lehet próbálni mint a macebell, de emellett dolgozunk a mára már klasszikusnak mondható vasgolyóval, haskerékkel, csimpaszkodunk állványon, guggolunk súlyokkal, fekvőtámaszozunk, megtanulunk húzódzkodni.

img_6405ff.jpg

 

Az edzés alatt Misi jelenléte folyamatos. Figyel, javít, korrigál, ha kell, így pontosan tudom, hogy amíg külön nem szól, addig nagy bénaságot nem csinálok. Ez az a figyelem, ami mindig hiányzott a plázás edzéseimnél. Egyértelmű, így sokkal kisebb az esélye a sérülésnek is.

plank.jpg

Épp az egyéni terhelés teszi lehetővé a maximális egyéni fejlődést is, mindezt egy csoportos óra keretében. Én nem szeretek egyedül edzeni. Szeretem, ha vannak társaim a vasban, ha egymást motiváljuk egy-egy edzésen. Ugyanakkor fontos számomra a maximális egyéni fejlődésem is. Ezt fokozatos terheléssel, kis lépésekkel haladva, progressziókkal, és igen, ha kell visszalépéssel érjük el az OldSchool edzéseken.

Maximálisan elégedett vagyok már ezzel az egy-két hónap alatt elért eredménnyel is, és hol van még a vége?

Ha igazán jó hangulatra, családias edzésre vágysz, de mindezek mellett fontos számodra, hogy sérülésmentesen, értő szakemberek vigyázó tekintete mellett, egyénileg fejlődj és valósítsd meg a céljaidat, akkor az OldSchool edzést Neked találták ki. Kérj időpontot, próbáld ki, csak nyerhetsz vele. De vigyázz: függővé tesz!

 

 

live. lift. be happy!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://one-more.blog.hu/api/trackback/id/tr5612903628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.