2017. október 16. 12:38 - OneMore

Az első bunkó-verseny

Szeptemberben egy egyedülállóan új rendezvényen vehettünk részt a Confidence and Power valamint a Macebell Magyarország jóvoltából, nevezetesen az első magyarországi macebell versenyen.

macebell_verseny_csendelet.jpg

Izgalomban nem volt hiány, két gyakorlatban is megmérethették magukat a bunkózni vágyó lányok és fiúk.

A két versenyszám a 360, illetve a 10-2-ig gyakorlat volt. A súlyok egységesen lányok tekintetében 5 kg, míg a fiúk esetében 10 kg. A maximális ismétlés számított, adott 5 perces időintervallum alatt. 

macebell_verseny_team_photo.jpg

Eredetileg én csak a 360-as versenyszámra készültem, illetve ezen indultam, legalábbis a verseny elején még ez volt a felállás. Aztán egy huszárvágással ismételten a világot jelentő tatamin találtam magam, macebellt pörgetve, mellettem két harcos amazonnal,  de nagyon előre szaladtam.

Térjünk vissza a délelőttre. A versenyre Kata barátnőm is elkísért, így első kézből szerzett ismereteket a Magyarországi bunkós életről. Lepakolást, átöltözést, gyors bemelegítést és a szabályzat ismertetését követően el is rajtolt a verseny az első  négy fiúval. Álomszép technikákat láthattunk, hihetetlen ismétlésszámok születtek már itt az első körben. Az egyik legszebb kivitelezésű gyakorlatot edzőtársam, Gergő mutatta be (a videón balról a második srác), aki az előkelő második helyen zárta a versenyt.

 A fiúkat az első lány négyesfogat követte. Itt én már egy cseppet aggódtam. A sporttársak olyan szépen pörgették a buzogányokat, hogy éreztem, maximálisan oda kell tenni magamat.

A felkészülésemről tudni kell, hogy a verseny előtt durván két hónappal fogtam életemben először macebellt, és csak a verseny előtt 4 héttel kezdtem a versenyszám gyakorlását. Nem voltam vérprofi, finoman szólva sem. Sokáig úgy gondoltam, csak drukkolni megyek, ráérek jövőre versenyezni, amíg Misi nem adta áldását a szereplésemre, álmodni sem mertem a megmérettetésről.

Látva a korábbi versenyzők gyakorlatait, tudtam, hogy ügyesnek kell lennem. Nem nyerni mentem, egy cél volt előttem: az 5 perc versenyidőt végig pörgetni, technikailag helyes kivitelezéssel, ahogy az edzéseken.

Ez utóbbi -legnagyobb csalódásomra- sajnos nem jött össze. Körül-belül félidőnél kezdett csúszni a tenyerem, egyre nehezebb volt kontrollálni a macebellt. Az egyik ilyen korrekciós hadműveletnél pedig a bíróm intett, hogy ez itt a vége, tegyem le a macit. Akkor és ott egy világ dőlt össze bennem. Mert végig akartam csinálni. Becsülettel. 

 

Kata vigasztalgatott, kicsit összeszedtem magam a kudarc után. Majd jött a kérdés: szerepelek-e a másik versenyszámban is?

Korábban a 10-2-iget még nem gyakoroltam, így némi hezitálás és egy 5 perces gyorstalpaló kurzust követendő megszületett az őrült döntés, indulok én is. Nem volt veszteni valóm, 3-an indultunk lányok, így lettem én harmadik. Ez azért nem egy követendő példa, volt ebben kockázat pont a gyakorlatlanságból kifolyólag, de megérte! 

A szünetekben a drukkerek ki is próbálhatták a vasbunkót, volt lehetőség gyakorlásra, kísérletezésre. Látványos és jó móka egy ilyen vasbuzogánnyal dolgozni, de még viszonylag kevés helyen tudod kipróbálni. Úgyhogy ne hezitálj, gyere Misihez edzeni!  Jó lesz!

Köszönet a képekért a Confidence and Power oldalnak.

 

A macebellről az alábbi linkeken olvashatsz:

http://macebell.hu/category/cikkek/

http://confidenceandpower.hu/2015/08/09/indian-club-macebell-clubbell-hogy-is-van-ez-a-bunkokkal/

Vagy lájkold a macbell facebook oldalát:

https://www.facebook.com/macebellmagyarorszag/?ref=br_rs

 

live. lift. be happy

 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://one-more.blog.hu/api/trackback/id/tr6512919067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása